Evim Vatanımdır

Air Astana ile İstanbul’dan 22.05′ te çıkacaktık, sabah 06 25’te Almatı’da olacak, 07.30’da da oradan Yeni Delhi’ye uçacaktık ama olmadı. Saat 22.00 gibi uçağın gecikeceğini söylediler, 22.30 da hava muhalefetinden dolayı uçağın İstanbul yerine Ankara’ya indiğini, 00.40’ta İstanbul’a geleceğini söylediler. Bizim Delhi uçuşumuz böylece tarih oluyordu. Ne yapacağız, diye sorduğumda 3 seçenek sıraladılar. Birincisi, geceyi İstanbul’da geçirip ertesi gün aynı saatteki uçakla yolculuğa devam etmek; yurtdışı çıkışımızı yaptığımız için bu Atatürk Havalimanında 24 saat geçirmek anlamına geliyordu. Banklar zaten uyuyanlarla doluydu, durum benim adıma imkânsızdı. İkinci seçenek 00.40 taki uçuşla Almatı’ya gidip ertesi sabaha kadar orada beklemek. İlk seçenekten farklı değildi bu da. Üçüncüsü de Almatı yerine Astana’ya uçup oradan Delhi’ye gitmek. En makulü bu gibi göründü, her durumda 24 saat kaybetmektense 12 saat kaybetmeye razı olduk. Astana uçağına 23.00 te bindik, 1saat 40 dakika uçakta uçuş sıramızı bekledik ve nihayet 00.40 ta havalanabildik.

Daha önce sadece Türk Havayolları ve Pegasusla uçmuştum. İlk defa yabancı bir havayolu ile uçuyorduk. Uçak havalandıktan sonra hostesler herkese birer paket verdiler. İçinde diş fırçası- macunu, göz bantı, tek kullanımlık terlik, kulaklık vardı. Alışık yolcular, terliklerini giydi, göz bantlarını taktı, uyumaya başladı. Biraz sonra sevgili güzel hosteslerimiz herkese maşa ile tuttukları bir şey vermeye başladılar. Sıra bize geldiğinde bunun sıcak suyla ıslatılmış mendil olduğunu anladık. Bu sıcacık ıslak mendillerle ellerimizi temizledik. Sonra içki servisi başladı. Muhtelif alkollü içkiler ve meyve suları ikram edildi. Çay kahve yok. Daha sonra da seçime göre yemek ikramına geçildi. Tüm yolculuk boyunca hostesler hiç oturmadı, sürekli ikram faslı devam etti. Rahat ve huzurlu bir yolculuktan sonra Astana Nursultan Nazarbayev Havalimanına teker koyduk.

Vatan semalarından uzaktayım, evimde değilim.